Persbericht: Online sparen via robot-adviseur Birdee is nu mogelijk vanaf 50 euro

Sinds de lancering in 2017 heeft robot-adviseur Birdee zich voorgenomen om beleggingen toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk mensen. Er wordt nu een belangrijke nieuwe mijlpaal bereikt, want de instapdrempel wordt fors verlaagd.

Luxemburg - Brussel, 08/06/2020 - Vanaf 12 juni aanstaande zullen particulieren online kunnen intekenen één van de veertien spaarformules van het Birdee platform, en dat vanaf 50 euro. Tot op vandaag lag dat minimale instapbedrag op 1000 euro.

Deze instapdrempel van 50 euro is nu een van de laagste van alle robot-adviseurs[1] en spaarders zullen er zonder voorwaarden van kunnen genieten. Boven de oorspronkelijke inleg van 50 euro zal er geen minimumbedrag worden opgelegd voor bijkomende stortingen.

Dit nieuwe aanbod, dat werd ontwikkeld in samenwerking met Sutor Bank, een Duitse bank die werd opgericht in 1921 en een historische partner is van Birdee, wil zo het beheer via mandaten toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen. Dat is namelijk een van de belangrijkste doelstellingen van Birdee sinds de lancering in 2017.

'We hebben vastgesteld dat het minimumbedrag van 1000 een enorme hinderpaal was, vooral bij nieuwe beleggers die gebruik willen maken van het aanbod van Birdee. Vandaag, zeker in deze erg onzekere tijden, zijn we van mening dat iedereen zijn financiële projecten zou moeten kunnen realiseren zonder dat daar een aanzienlijk minimumbedrag mee gemoeid is. Daarom hebben we dan ook beslist om deze hinderpaal weg te nemen, om beleggingen toegankelijk te maken voor iedereen', aldus Gaël Minon, directeur van Birdee.

'Birdee heeft steeds geïnvesteerd in de volledige digitalisering van zijn processen, zonder in te boeten op de dienstverlening en persoonlijke aanpak die zijn gebruikers verdienen. ​ We zijn steeds van mening geweest dat we de deuren van private banking moesten openzetten voor alle spaarders, en vandaag zijn we trots op deze innovatie op dat vlak,' zegt Geoffroy de Schrevel, CEO van Birdee.

Het aanbod van Birdee

Op het Birdee platform, of via de mobiele app, kan iedereen dynamisch sparen en beleggen in één of meerdere effectenportefeuilles, afhankelijk van zijn risicobereidheid. Dat gebeurt aan de hand van vijf verschillende profielen, met name 'dynamisch', 'beschermend', 'stabiel', 'gematigd' en 'defensief'. De spaarders kunnen eveneens beleggen in drie specifieke thema's: biotechnologie, vastgoed en kleine en middelgrote bedrijven. De portefeuilles bestaan uit ETF's[2] die hoofdzakelijk beleggen op grond van sociaal verantwoorde beleggingscriteria. De jaarlijkse kosten bedragen 1%, zonder bijkomende kosten.

Birdee biedt eveneens levensverzekeringsoplossingen aan, 'Birdee Vie'. Daar blijft het minimale beleggingsgedrag momenteel 1000 euro.

Perscontact BELUX:

Gunther De Backer

Partner, Backstage Communication

Over Birdee

Birdee is een makelaars- en beheervennootschap die contracten aanbiedt die gebruik maken van de robot-adviseuroplossing die werd gecreëerd door Gambit Financial Solutions. Het bedrijf is ontstaan door de combinatie van de knowhow die het bedrijf sinds 2007 ontwikkelt (klantenprofilering, optimalisering van portefeuilles, risicobeheer). Het heeft een platform ontwikkeld om spaargeld en vermogen te beheren dat bestaat uit twee versies: één bestemd voor financiële instellingen die hun cliënten een digitale discretionaire beheeroplossing willen aanbieden, gelanceerd in 2016, en de andere bestemd voor het grote publiek, die bestaat sinds 2017. Die laatste werd tevens erkend door de Luxemburgse toezichthouder, de CSSF, waardoor ze rechtstreeks mag worden aangeboden aan particuliere beleggers in de Europese Unie. birdee.co

77-79 Parc d'Activités de Capellen 8308 Capellen Luxemburg

birdee.co